Hoe swot analyse?


Hoe swot analyse? Wij zochten het voor je uit:

Stap 1: De “S” in de SWOT analyse staat voor het woord “Strengths” (Sterke punten). Bepaal de sterke punten van het bedrijf. Hieronder vallen alle middelen die het bedrijf een overduidelijke voorsprong geven. Een aantal voorbeelden van sterke punten zijn een opgebouwde reputatie, uitmuntend talent, wereldwijde distributie en expertise in een bepaalde nichemarkt.

Stap 2: De “W” in de SWOT analyse staat voor “Weaknesses” (Zwakke punten) zwakke punten. Bepaal de zwakke punten van het bedrijf. Een aantal voor de handliggende zwakke punten zijn onervarenheid, hoge overhead kosten en een slechte reputatie.

Stap 3: De “O” in de SWOT analyse staat voor “Opportunities” (Kansen). Wanneer je op zoek bent naar kansen, kijk dan naar mogelijke veranderingen, potentiële nieuwe klanten of kosten besparingen.

Stap 4: De “T” in de SWOT analyse staat voor “Threats” (Bedreigingen). Een aantal mogelijke bedreigingen zijn een afname van interesse in een bepaald product of dienst, een toename van belastingen en een strakkere wetgeving.



Plaats een reactie