Hoe pdf bewerken?
Hoe pdf bewerken? Wij zochten het voor je uit:
Stap 1: Start Adobe Acrobat op. Selecteer vanuit het Bestand menu de optie “Openen”. Blader naar het document dat je wilt aanpassen en dubbelklik op het bestand om deze te openen.
Stap 2: Voeg pagina’s toe of verwijder pagina’s door naar de optie “Gereedschappen” in het menubalk te gaan aan de rechterzijde van de pagina. Selecteer de “Pagina’s” optie. Kies de optie die van toepassing is. “Invoegen vanuit bestand”, “Verwijderen”, “Uitpakken” of “Vervangen” zijn een aantal mogelijke opties. Als je bijvoorbeeld pagina’s uit een ander PDF bestand wilt toevoegen, druk dan op de “Invoegen vanuit bestand” optie en selecteer het bestand dat je wilt invoegen. Volg de instructies om Adobe Acrobat aan te wijzen waar de extra pagina’s geplaatst moeten worden (voor of achter de bestaande pagina’s) en druk daarna op “Ok”. Verwijder pagina’s door op de “Delete” optie de klikken en de pagina’s die je wilt verwijderen aan te vinken.
Stap 3: Je kunt de tekst in de pagina’s aanpassen door naar “Gereedschappen” > “Inhoud” > “Documenttekst bewerken”. Markeer de tekst die je wilt aanpassen en vul de nieuwe tekst in.
Stap 4: Druk op “Gereedschappen” > “Inhoud” > “Object bewerken” om objecten te verplaatsen over pagina, de grootte aan te passen of om deze te draaien of te kantelen. Je kunt met deze optie ook de grootte en plaats van afbeeldingen en tekstvelden veranderen.
Stap 5: Rond alle aanpassingen die nodig zijn af, lees je aanpassingen voor de zekerheid door en druk op “Opslaan als” uit het Bestand menu. Geef je document een naam waaruit je kunt opmaken dat het een revisie is van het oorspronkelijke document en druk op “Opslaan”.