Hoe de tafels leren?


Hoe de tafels leren? Wij zochten het voor je uit:

Tip 1 Gebruik kleine voorwerpen, zoals bonen of knopen om het begrip van het vermenigvuldigen uit te leggen en hoe het betrekking heeft op het toevoegen. Het gebruik van voorwerpen is vooral nuttig bij het illustreren van de commulatieve eigenschap : 2 x 4 = 8 (twee groepen van 4 voorwerpen) 4 x 2 = 8 (vier groepen van twee voorwerpen). Laat leerlingen met de voorwerpen manipuleren om verschillende vermenigvuldig-problemen te reflecteren.

Tip 2 Leg uit dat het tellen met getallen betrekking heeft op vermenigvuldigen. Om te beginnen, laat het kind tot vijftig tellen met vijven. Leg uit dat het derde nummer in de volgorde gelijk is aan 5 x 3. Kinderen kunnen de teltechniek gebruiken om individuele problemen snel op te lossen. Eenvoudige liedjes kunnen gebruikt worden om de minder gebruikeljke volgordes te leren (bijvoorbeeld; zing voor de 3en “Are You Sleeping”).

Tip 3 Maak een paar driehoekige flashkaarten, met in de twee hoeken de getallen die vermenigvuldigd moeten worden, en het antwoord in de derde hoek. Houdt de kaarten zo dat het antwoord bedekt is en draai de kaart rond. Deze kaarten zijn nuttig als het delen wordt geleerd, door de kaart bij een andere hoek te houden om zo een deelprobleem te creeren.

Tip 4 Maak een paar rekenspelletjes. Een eenvoudige is om vermenigvuldigproblemen op een papierstrip te schrijven en ze in een blik te doen. Geef de antwoorden aan de leerlingen(in een kleine groep, kan elk persoon meerdere antwoorden hebben). Begin door iemand een probleem te laten trekken. De persoon met het antwoord roept en neemt vervolgens het blik. Ga door totdat het blik leeg is. Speel weer en prober de snelheid op te voeren.



Plaats een reactie